FISA DE MICROPROIECT

 

1.Titlul proiectului:

 

« Un stil de viata sanatos! »

 

2. Locul desfasurarii proiectului:

    

Adresa: SCOALA GIMNAZIALA NR.13 TIMISOARA

str. G. Musicescu, nr.14,

Telefon: Fax :025621877

 

3. Durata proiectului:

    

Octombrie 2012 – Iunie 2016

 

4. Aplicant:

Numele complet: Scoala Gimnaziala Nr.13, Timisoara        Nr. 1330/27.09.2012

Prescurtarea: Scoala 13, Timisoara

Adresa: str. G. Musicescu, nr.14,

Telefon: Fax :0256218777

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

 

5. Datele persoanei care are dreptul de a reprezenta solicitantul:

Director institutie :

Numele: Sirbu Sorina Ana

Tel./Fax:0722460481

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

                                                                                                Semnatură:

 

 

 

6.Responsabilul de proiect (dacă este diferit de persoana de la punctul 5):

Nume: coordonatorul de proiect: prof. Sirbu Sorina Ana, prof. Morosan Elena, inv. Grijincu Aurel

Tel./Fax:0722460481; 0720183106; 0730315316.

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.; This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.; This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Semnatură:

 

 

 

7.Parteneri: (prezentati informatii legate de implicarea concreta a partenerilor in cadrul proiectului):

 

  

Partener I

 

D.J.S.T. Timis

Director Executiv

Nume: Nistor Flavius

Tel./Fax. 0256.490.469

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

                                                                                         Semnatura:

 

 

                                                                       

                                                                                     

 

 

Partener II

 

D.S.P. Timis

Director Executiv Adjuct

Nume: Dumitru Viorica

Tel./Fax:0256.272.750

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

                                                                                         Semnatură

 

 

 

 

Partener III

 

I.S.J. Timis

Inspector Scolar General

Nume: Prof. dr. Petroman Cornel

Tel./Fax:0256.

E-mail:

                                                                                         Semnatură

 

 

 

 

Partenerul I, D.J.S.T. Timis

  se va ocupa de urmatoarele actiuni / activitati – in corelare cu diagrama

Gant (pct. 15) si descrierea activitatilor (pct. 14) si se ocupa,  in special de activitatile cu caracter sportiv.

Partenerul I va fi si arbitrul concursurilor sporive si mentorul activitatilor de informare in domeniul sporiv.

Partenerul II, D.S.P. Timis

se va ocupa de urmatoarele actiuni / activitati – in corelare cu diagrama

Gant (pct. 15) si descrierea activitatilor (pct. 14) si se ocupa,  in special de activitatile de sanatate si nutritie.[DU1] 

Partenerul III, I.S.J. Timis

  se va ocupa de actiunile/activitatile– in corelare cu diagrama

Gant (pct. 15) si descrierea activitatilor (pct. 14) si se ocupa de monitorizarea implementarii ideilor proiectului national la nivel local,respectiv Scoala Gimnaziala Nr.13 Timisoara.

 

 

 

 

 

8.Scopul proiectului:

Adoptarea unui comportament sanatos privind miscarea zilnica sustinuta (60 de minute, zilnic) / consumul zilnic crescut de apa / consumul de fructe si legume, zlinic / micul dejun zilnic in randul copiilor (cu varste intre 6 si 14 ani) din Scoala Gimnaziala Nr.13,Timisoara.

 

 

 

 

 

 

9.Obiectivele proiectului:

 

Sa se familiarizeze cu o alimentatie sanatoasa; sa constientizeze importanta apei si a miscarii in viata fiecaruia.

 

1. Creşterea cu 40 % a copiilor  care se misca riguros moderat timp de 60 min/zi,

de 5 ori /săptămână.

2. Cresterea cu 50 % a copiilor care consuma fructe si legume de cinci ori pe zi,

zilnic.

3. Cresterea cu 40% a copiilor care consuma prioritar apa, in fiecare zi.

4. Cresterea cu 90 % a copiilor care consuma micul dejun zilnic.

 

11. Rezultate asteptate/anticipate

- Creşterea cu pana la 50 % de copii din unitatea noastra scolara care se misca riguros moderat timp de 60 min/zi, de 5 ori /săptămână.

Cresterea cu pana la 60 % de copii care consuma fructe si legume de cinci ori pe zi,

zilnic.

 Cresterea cu 50% de copii care consuma prioritar apa, in fiecare zi.

 Cresterea cu 100 % de copii care consuma micul dejun zilnic.

 

10. Contextul proiectului (maxim ½ pagina) – utilizati statistici, informatii bazate pe dovezi::

Proiectul “Viata”, e un proiect strategic al Ministerului Sanatatii prin intermediul Institutului National de Sanatate Publica, care are ca obiectiv de a realiza pe plan judeten si pe plan national o ampla actiune de educatie a copiilor si tinerilor bazata pe nutritie si pe activitatea fizica, printr-o abordare ecologica-populationala, inter-institutionala, inter-sectoriala, bazata pe dovezi.

Proiectul a dezvoltat instrumentele necesare pentru lansarea unei campanii autentice de schimbare de comportament la nivel national, Campania VIATA.

            S-au facut studii ale comportamentelor copiilor privind consumul de apa, fructe si legume, un mic dejun regulat, studiile realizate pornind de la metodologie OMS (Health Behaviour in School-aged Children), in peste 40 de tari si s-au identificat comportamente de risc.

Daca investim in sanatatea copiilor si adolescentilor nostri, ne vom asigura ca vom avea o comunitate cu adulti sanatosi, care vor putea participa activ la comunitatea in care traiesc.

 

 

11. Justificarea necesitatii implementarii proiectului , vizand includerea acestuia in planul judetean de actiune (maxim 1 pagina):

    

             In societatea contemporană, când părinţii sunt tot mai ocupaţi, există o explozie de produse care ademenesc organele de simţ (fie vizuale, olfactive sau gustative ), iar copilul este lăsat să-şi aleagă şi  să se alimenteze fără să cunoască consecinţele consumului unor anumite  produse.  Majoritatea alimentelor conţin substanţe nocive pentru sănătate, de care medicii ne avertizează, dar alegerea ne aparţine. Statisticile la nivel naţional şi internaţional cu privire la obezitatea copiilor sunt îngrijoratoare.  Adoptarea unui stil de viaţă sănătos, o alimentaţie sănătoasă, bazată pe consumul  fructelor si legumelor, reduce simţitor riscul apariţiei unor maladii grave. Mai mult decât atât, un mod de viaţă sănătos îmbunătăţeşte calitatea vieţii şi îi creşte durata.  Sănătatea înseamnă mai mult decât absenţa bolii. Ea înseamnă menţinerea unei stări de bine din punct de vedere fizic, mental şi social. Păstrarea sănătăţii implică o alimentaţie sănătoasă, o activitate fizică adecvată vârstei şi particularităţilor fiecarui individ, cât şi un mod de viaţă sănătos. Este important ca educaţia pentru sănătate să se realizeze începând cu vârste foarte fragede. De aceea dorim sa implementam proiectul ”Un stil de viata sanatos!”, tocmai pentru a informa copiii cât de importante sunt alimentaţia, apa, in detrimentul bauturilor dulci  şi mişcarea  în viaţa fiecărui individ.

 

 

12. Complementaritatea cu alte proiecte/programe, experienta anterioara :

    

 

In scoala noastra, s-a desfasurat in 2008-2009, un Proiect educational cu participare internationala, “Sport si sanatate”, avand ca partener Scoala Zarko Zrenianin din Novi-Sad.                 Timisoara. Scopul proiectului a fost de a stimula si valorifica interesul copiilor pentru miscare. Ca urmare a desfasurarii acestui proiect, copiii si-au format deprinderea de a face miscare atat in cadru organizat-ora de Ed. Fizica, cat si in timpul liber.

Incepand sa constientizeze de la o anumita varsta cat de necesara e miscarea pentru o viata sanatoasa, elevii claselor V-VIII din scoala s-au implicat in anul trecut scolar intr-un nou proiect  “Un zambet pe role”, activitati in care au incercat sa atentioneze populatia orasului nostru despre nocivitatea unei vieti sedentare, fara miscare.

Proiectul “Mic dejun cu cereale” lansat de Compania Nestle  in anul 2009 a fost implementat si in randul elevilor din clasele I-IV din scoala noastra, care a fost selectata in programul pilot. Cu aceasta ocazie am invatat cat de important este micul dejun pentru o viata sanatoasa si ce aport important au cerealele in cadru unei mese.

 Incepand cu anul 2005 si pana in prezent la noi in scoala se desfasoara proiectul educational national “Kalokagathia”, un program national de stimulare a interesului pentru educatie fizica si sport in randurile scolarilor mici, in parteneriat cu Gradinita P.P.Nr.23.

In acest proiect sunt implicati 82 de copii, parintii acestora cat si 3 cadre didactice.

Proiectul impune, astfel, o stimulare corespunzătoare a posibilităţilor de dezvoltare fizică armonioasă şi de manifestare a copiilor cât mai de timpuriu, atât în cadrul curriculumului, dar şi nu numai, pentru a atinge acel ideal armonic, caracterizat la atenieni prin formula “Kalos kai agatos”. Această expresie defineşte perfecţiunea umană, o armonie perfectă între frumuseţe şi bunătate, la care se ajungea printr-o educaţie îngrijită, aplicată tuturor componentelor fiinţei umane. Aşadar, Kalokagathia este mai actuală ca oricând, iar dorinţa de a o atinge trebuie sădită atent şi treptat în sufletele tinerei generaţii.

In urma acestui Proiect, parintii copiilor au decis sa aduca fiecare copil, zilnic, cate un fruct pe care sa-l serveasca sub forma de masa de fructe la ora 10, dupa micul dejun.

In anul trecut scolar am demarat proiectul “Mananca si tu sanatos!”, proiect finantat de Consiliul Judetean Timis, in care au fost cuprinsi 60 elevi si 6 cadre didactice.

Intalnirile cu medicul nutritionist Nuta N. i-au facut pe copii sa constientizeze necesitatea unei alimentatii sanatoase si echilibrate. Activitatile la care au participat elevii au avut un caracter practic acestia fiind pusi in situatia de a-si crea propriul meniu zilnic, utilizand alimente din toate grupele.

 

13. Grup tinta (copii cu varsta intre 3-19 ani) :

 

   Grupul  ţintă principal căruia îi este adresat proiectul este reprezentat de:

-circa 600 de elevi ai claselor I-VIII din şcoala noastră şi cei 20 de reprezentanţi ai Consiliului Elevilor. Se face menţiunea că în

 -   anul şcolar 2012 – 2013 activităţile se adresează elevilor claselor a II-a si a V-a şi din semestrul al II-lea şi elevilor din clasele I;

 -   anul şcolar 2013-2014  activităţile se adresează elevilor claselor a III-a, a VI-a şi din semestrul al II-lea şi elevilor din clasele I;

 -   anii şcolari 2014-2016 activităţile se adresează elevilor claselor a IV-a, a VII-a ,  şi din semestrul al II-lea şi elevilor din clasele I.

    

Grupul  ţintă secundar căruia îi este adresat proiectul este reprezentat de:

-părinţii elevilor, cadrele didactice şi reprezentanţii mass-media.        

    

 

14. Activitatile proiectului  / scurta descriere[DU2] :

 

     AN ŞCOLAR 2012-2013

 Lansarea proiectului – mediatizarea proiectului în şcoală şi în comunitate; realizarea unui rezumat al proiectului printr-o proiecţie Power Point şi prin pliante, invitarea partenerilor proiectului, a cadrelor didactice colaboratoare, a grupului ţintă, a unor reprezentanţi ai Consiliului Elevilor şi a mass-mediei locale, precum şi a grădiniţei care şi-a dat acordul de participare la acest proiect – septembrie;

Prezentarea proiectului şi la  “Ziua Porţilor Deschise”  - noiembrie

 

Evaluarea iniţială a comportamentelor sănătoase privind mişcarea zilnică susţinută, (60 de minute, zilnic) / consumul de fructe şi legume de cinci ori pe zi, zilnic,  / consumul zilnic crescut de apă în rândul copiilor cu vârste intre 7 şi 10 ani

 

CREŞTEREA NUMĂRULUI DE ELEVI CARE CONSUMĂ FRUCTE ŞI LEGUME DE CINCI ORI PE ZI, ZILNIC se realizează prin:

Activităţi zilnice: în pauza de masa, elevii claselor a II-a, îşi vor aduce şi vor consuma, în fiecare zi, fructe sau legume proaspete

Activităţi lunare:

 1. a) consilierea elevilor şi a părinţilor, Sfatul medicului

           - noţiuni teoretice (octombrie);- „Roadele toamnei ocrotesc sănătatea”, „Când trebuie să mănânc fructele?”  (pentru elevi,) Hrana-elixir sau otravă ( pentru părinţi )

- iniţierea în fiecare clasă a unui colţ  Vreau să cresc sănătos în care elevii să-şi prezinte procupările legate de acest subiect (noiembrie - martie);

 - Mesagerii sănătăţii – activitate desfăşurată de către reprezentanţii aleşi din clasele a II-a implicaţi în proiect, care vor aduna informaţii legate de tema propusă – Alimentaţia sănătoasă (în perioada octombrie-decembrie), vor selecta viitori mesageri, le vor transmite ceea ce au acumulat şi vor promova cu toţii în rândul elevilor din clasa I necesitatea unui regim de viaţă sănătos (în perioada februarie – iunie); rezultatul final va fi ABC-ul sănătăţii – o agendă care va cuprinde informaţiile culese de elevi (martie);

       b) - work-shop pe temaHrana - elixir sau otravă” (Metoda mind-map,)

            întâlnirea elevilor şi a părinţilor cu un medic specialist – analiza rezultatelor obţinute de la inceperea derulării proiectului (martie);

 

2. Activităţi practice pentru elevi şi părinţi

a)  Ştiu să gătesc sănătos – activitate practică cu elevii claselor a II-a şi părinţii acestora – prepararea şi consumarea unor salate din fructe şi legume proaspete (decembrie - ianuarie);

b)  Prietenele noastre, fructele şi legumele – activitate practică concretizată printr-un concurs de recunoaştere a fructelor şi legumelor cu ajutorul simţurilor dar şi prin jocuri de atenţie şi memorie, ghicitori  (februarie);

 

3. Realizarea unei scenete „Sfatul legumelor şi fructelor” – minispectacolul va fi prezentat elevilor din clasa I şi copiilor din grădiniţele din cartier  martie - mai

 

4. Formarea Mesagerilor sănătăţii -  elevi consilieri din clasele V-VIII care vor realiza la staţia radio a şcolii emisiuni legate de necesitatea unui regim de viaţă sănătos; vor crea produse soft utile realizării proiectului „Paşi pentru o viaţă sănătoasă”

5. Elaborarea ghidului ABC-ul sănătăţii  martie. Ghidul ABC-ul sănătăţii va fi un produs al proiectului realizat de elevi, sprijiniţi de cadre didactice, medici, părinţi şi va conţine:

            -   programul de activitate zilnică al unui elev: studiu – odihnă – alimentaţie sănătoasă – recreaţie - mişcare;

            -    reguli, criterii, deprinderi sănătoase de viaţă;

            -    curiozităţi despre fructe şi legume;

            -    rebusuri, jocuri, ghicitori;

- elevii “Mesageri ai sănătăţii”  prin agenda ABC-ul sănătăţii  vor transmite informaţia acumulată şi altor elevi;

 

6. Expoziţie de postere 

               Ştim să mâncăm sănătos – realizarea unor postere prin care să evidenţieze cunoaşterea compoziţiei produselor alimentare achiziţionate în scopul consumului şi organizarea unei expoziţii în şcoală şi la Direcţia de Sănătate Publică  (mai )

7. La ora bilanţului – jurizarea şi premierea activităţilor pe clase – concurs “Ştim să mâncăm sănătos” , “Vreau să cresc sănătos”  „Mesagerii sănătăţii”  iunie

 

 

Monitorizarea comportamentelor pe tot parcursul anului, chiar monitorizarea zilnică,  prin tabele ce indică numărul de pahare de apă băute de fiecare copil sau numărul de  fructe şi legume consumate se va face de către elevii mesageri ai sănătăţii.     

 

CREŞTEREA NUMĂRULUI DE ELEVI CARE FAC MIŞCARE CEL PUŢIN 60 DE MINUTE PE ZI, DE 5 ORI PE SĂPTĂMÂNĂ se realizează prin:

- formarea învăţătorilor cu privire la metodologia aplicării jocurilor dinamic-motrice

- consilierea părinţilor  - Mens sana in corpore sano

 

-     Festivalul jocurilor distractive  la ciclul primar

Probe:

1.   Trasul frânghiei – 5  elevi pe clasă

2.   Alergare peste obstacole – 1 elev pe clasă

3.   Naveta – ştafetă – 1 elev pe clasă

4.   Cine desenează mai repede şi mai frumos o casă cu trei ferestre, un soare şi un pom – 1 elev pe clasă timp 2 minute (desene pe asfalt)

5.   Adunarea obiectelor – 1 elev pe clasă, timp un minut

6.   Ghiceşte obiectul legat la ochi – 1 elev pe clasă

7.   Ştafetă cu un pahar cu apă – 1 elev pe clasă

8.   Cine umflă mai multe baloane – 2 elevi pe clasă, timp 2 minute

9.   Cine aruncă la coş mai multe mingi – 2 elevi pe clasă, timp 2 minute

10. Concurs de biciclete

 

-   Festivalul jocurilor distractive  la ciclul gimnazial

Probe:

1.   Umflatul baloanelor – 2 elevi pe clasă ( 1F + 1B ), timp 1 minut,

2.   Aruncarea mingii de handbal la ţintă – 2 elevi pe clasă ( 1F + 1B )

3.   Ştafeta mingii de ping-pong – 2 elevi pe clasă ( 2F + 2B )

4.   Şut la ţintă – 2 băieţi din fiecare clasă

5.   Trasul frânghiei – 8 elevi pe clasă ( 4F + 4B )

6.   Concurs de biciclete - număr nelimitat de elevi

7.   Concurs de role - număr nelimitat de elevi

8.   Meci de handbal elevi – profesori

9.   Meci de baschet elevi -  profesori

 

Activităţi zilnice

- Relaxare prin mişcare (jocuri motrice la care să participe zilnic toţi elevii din clasele a II-a; se organizează de învăţători în clasă sau în curtea şcolii )

Activităţi săptămânale

An şcolar  2012 – 2013  Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

( Ramurile sportive în care se va face iniţierea sunt: atletism, gimnastică, dans sportiv, tenis de masă, fotbal, handbal, baschet, volei)

An şcolar  2013 – 2014  Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

                                          Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

Ani şcolari  2014 – 2016  Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

                                          Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

                                        Jocuri cu mingea clasa a IV-a

 

 

Activităţi lunare cu elevii ( părinţii) claselor a II-a

1  Campionatul de fotbal al claselor a II-a , se pot organiza şi meciuri de fotbal copii – părinţi – cadre didactice care doresc să promoveze mişcarea - septembrie

2.  Concurs de atletism -  octombrie

3. Minte sănătoasă în corp sănătos – desfăşurarea unui program de jocuri distractive în lunile noiembrie şi martie la nivelul claselor I-IV;

4. În paşi de dans – organizarea unui concurs de dans la nivelul şcolii care presupune pregătirea unor formaţii în perioada octombrie – decembrie 2012 cu finalizare într-un spectacol în luna decembrie.

5.  La ţintă -  concurs de aruncări la coş – participă elevi, părinţi, cadre didactice care doresc să promoveze mişcarea - februarie

6.  Concurs de role – aprilie

7.  Concurs de biciclete – mai

8.   La ora bilanţului – jurizarea şi premierea, pe clase, a elevilor care au participat  la cât mai multe activităţi sportive – iunie

 

                       

 

 

AN ŞCOLAR 2013 - 2014

CREŞTEREA NUMĂRULUI DE ELEVI CARE CONSUMĂ APĂ PLATĂ  ÎN LOCUL BĂUTURILOR SOFT  se va  realiza în anul şcolar 2013 – 2014 de elevii claselor a III-a

Activitate zilnică elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată ( de la fântâna din curtea şcolii), ceai  sau sucuri naturale, fructe şi legume proaspete pe care şi le aduc

Activităţi lunare

-  consilierea elevilor cu privire la importanţa apei pentru organism, dar şi la efectele nocive ale băuturilor soft, tipurile de alimente, influenţa alimentelor de origine vegetală şi animală,  efectele alimentaţiei unilaterale, consecinţele excesului de dulciuri

-  work-shop-uri ale elevilor  Apa = Viaţă

-  consilierea părinţilor

-  sceneta - Procesul apei

SIMPOZION organizat de Consiliul Elevilor „Activitatea fizică şi nutriţia sănătoasă = VIAŢĂ lungă şi frumoasă ”

ANI ŞCOLARI 2014 - 2016

Activitate zilnică elevii claselor a IV-a, monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii, vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale, fructe şi legume proaspete

Activităţi lunare se vor desfăşura diverse activităţi legate de Sănătatea alimentaţiei având ca subiect de discuţie

                                    Piramida alimentelor.

                                    Eticheta – cartea de vizită a alimentelor

                                    Drepturile consumatorilor

                                    Ghidul alimentaţiei sănătoase

                                    Ponderea alimentelor în raţia zilnică

                                    Sarea iodată în alimentaţie: efectele carenţei de iod

                                    Declanşarea obezităţii prin alimentaţie nesănătoasă

                                    Raportul calitate-preţ în alegerea alimentelor

                                    Imaginea corporală şi comportamentul alimentar

 

CONCURS  interjudeţean – invitate să participe la concurs şcoli din judeţul Timiş             VIAŢA

            „Activitatea fizică şi nutriţia sănătoasă = VIAŢĂ lungă şi frumoasă

 

 

 

15. Grafic activitati ( pe modelul diagramei Gantt):

 

Activitatea

An şcolar 2012 -2013

                           Luna

Instituţii partenere

IX

X

XI

XII

I

II

III

IV

V

VI

Lansarea proiectului

Loc de desfăşurare amfiteatrul şcolii

Nr. persoane implicate

30 elevi

30 părinţi

5 reprezentanţi ai partenerilor acestui proiect

10 cadre didactice

reprezentanţi mass-media

Responsabil

director prof. Sirbu Sorina Ana

responsabilul de proiect

Indici de evaluare

prezentare Power Point

tabel de prezenţă

articolele din ziar

chestionare

Evaluarea iniţială a comportamentelor sănătoase privind mişcarea zilnică susţinută, (60 de minute, zilnic) / consumul de fructe şi legume de cinci ori pe zi, zilnic,  / consumul zilnic crescut de apă în rândul copiilor cu vârste intre 7 şi 10 ani

60 elevi de clasa a II-a şi părinţii acestora

chestionare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Activităţi care vizează realizarea obiectivului consum de fructe şi legume

În pauza de masa elevii claselor a II-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

Nr. persoane implicate

60 elevi

3 cadre didactice

Responsabil

înv. fiecărei clase

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

jurnale ale copiilor, interviul copiilor, fotografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

 

Consilierea elevilor şi a părinţilor

„Roadele toamnei ocrotesc sănătatea”, „Când trebuie să mănânc fructele?”  (pentru elevi)

Hrana-elixir sau otravă

( pentru părinţi )

Nr. persoane implicate

60 elevi

părinţii elevilor

3 cadre didactice

medicul şcolii

medic spital

reprezentant DSP

Responsabil

înv. fiecărei clase

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

jurnale ale copiilor, interviul copiilor, fotografii, chestionare,

tabele cu prezenţa părinţilor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST,

ISJ

Vreau să cresc sănătos 

Nr. persoane implicate

60 elevi

3 cadre didactice

medicul şcolii

medic spital

reprezentant DSP

Responsabil

înv. fiecărei clase

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

jurnale ale copiilor, interviul copiilor, fotografii, materialele realizate de elevi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

 

Mesagerii sănătăţii

Nr. persoane implicate

25 elevi di clasele a II-a

20 elevi din ciclul gimnazial

10 cadre didactice

Responsabil

înv. fiecărei clase

prof. de biologie

medici şcolar/spital

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

jurnale ale copiilor, interviul copiilor, fotografii, materiale realizate de elevi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

 

ABC-ul sănătăţii

Nr. persoane implicate

25 elevi

10 cadre didactice

Responsabil

înv. fiecărei clase

medici

reprezentant DSP

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

jurnale ale copiilor,agenda, fotografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

 

Work-shop

Hrana-elixir sau otravă

Nr. persoane implicate

80 părinţi

8 cadre didactice

medici

reprezentant DSP

Responsabil

responsabilul de proiect

înv. fiecărei clase

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

jurnale ale copiilor, interviul copiilor, al părinţilor,  fotografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

 

Activităţi practice

Ştiu să gătesc sănătos

Nr. persoane implicate

60 elevi

3 cadre didactice

medici

Responsabil

înv. fiecărei clase

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

jurnale ale copiilor, interviul copiilor, produsele copiilor, fotografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

 

Prietenele noastre, fructele şi legumele

Nr. persoane implicate

60 elevi

3 cadre didactice

Responsabil

înv. fiecărei clase

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

jurnale ale copiilor, interviul copiilor, produsele copiilor ,fotografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

 

 Realizarea unei scenete „Sfatul legumelor şi fructelor”

Nr. persoane implicate

60 elevi

3 cadre didactice

Responsabil

înv. fiecărei clase

Indici de evaluare

fişa de monitorizare, sceneta

jurnale ale copiilor, interviul copiilor din clasa I, fotografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

 

Grădiniţe din cartier

Expoziţie de postere 

Ştim să mâncăm sănătos

Nr. persoane implicate

60 elevi

3 cadre didactice

reprezentanţi DSP

medici

Responsabil

înv. fiecărei clase

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

posterele elevilor

fotografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

 

La ora bilanţului

Nr. persoane implicate

60 elevi

60 părinţi

10 cadre didactice

Medici

Reprezentanţi DSP

Responsabil

responsabil de proiect

înv. fiecărei clase

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

jurnale ale copiilor, interviul copiilor, fotografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

 

Activităţi care vizează realizarea obiectivului mişcare

Formarea învăţătorilor cu privire la metodologia aplicării jocurilor dinamic-motrice

Nr. persoane implicate

12 învăţători

1 metodist

Responsabil

Inspectorul de educaţie fizică

Indici de evaluare

Colecţia de jocuri dinamic- motrice

tabele cu înv.

fotografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

ISJ

Consilierea părinţilor  - Mens sana in corpore sano

Nr. persoane implicate

50 părinţi

4 cadre didactice

reprezentanţi DSP

Responsabil

responsabil de proiect

înv. fiecărei clase

prof. de ed. fizică

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

 interviul părinţilor, fotografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr. 13 Timişoara

DSP

Activităţi zilnice

Relaxare prin mişcare

Nr. persoane implicate

60 elevi

3 învăţători

Responsabil

înv. fiecărei clase

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

fotografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr. 13 Timişoara

 

Activităţi săptămânale

Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

Nr. persoane implicate

20 elevi

2 învăţători

1 profesor de sport

studenţi voluntari

Responsabil

înv. fiecărei clase

profesorul de sport

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

fotografii

tabele de prezenţă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr. 13 Timişoara

ISJ

Activităţi lunare

1. Campionatul de fotbal al claselor a II-a , se pot organiza şi meciuri de fotbal copii – părinţi

Nr. persoane implicate

30 elevi

50 părinţi

3 învăţători

1 profesor de sport

Responsabil

înv. fiecărei clase

profesorul de sport

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

fotografii

tabele de prezenţă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala GimnazialaNr. 13 Timişoara

 

2. Concurs de atletism –

Nr. persoane implicate

25 elevi

2 învăţători

1 profesor de sport

Responsabil

înv. fiecărei clase

profesorul de sport

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

fotografii

tabele de prezenţă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr. 13 Timişoara

 

3.   Minte sănătoasă în corp sănătos – desfăşurarea unui program de jocuri distractive la

nivelul claselor I-IV;

Nr. persoane implicate

 250 elevi

 12 învăţători

1 profesor de sport

Responsabil

înv. fiecărei clase

profesorul de sport

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

fotografii

tabele de prezenţă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr. 13 Timişoara

 

4. În paşi de dans – organizarea unui concurs de dans la nivelul şcolii care presupune pregătirea unor formaţii cu finalizare într-un spectacol

Nr. persoane implicate

200 elevi

 învăţători

 profesori de sport

Responsabil

înv. fiecărei clase

profesorii de sport

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

fotografii

tabele de prezenţă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr. 13 Timişoara

 

5.  La ţintă -  concurs de aruncări la coş – participă elevi şi părinţi

Nr. persoane implicate

30 elevi

30 părinţi

2 învăţători

1 profesor de sport

Responsabil

înv. fiecărei clase

profesorul de sport

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

fotografii

tabele de prezenţă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr. 13 Timişoara

 

6.  Concurs de role –

Nr. persoane implicate

30 elevi

 învăţători

1 profesor de sport

studenţi voluntari

Responsabil

înv. fiecărei clase

profesorul de sport

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

fotografii

tabele de prezenţă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

 

7.  Concurs de biciclete

Nr. persoane implicate

20 elevi

 învăţători

1 profesor de sport

2 poliţişti

Responsabil

înv. fiecărei clase

profesorul de sport

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

fotografii

tabele de prezenţă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr. 13 Timişoara

Asociaţia „Împreună

pentru copii”

Secţia 3 Poliţie

8.   La ora bilanţului – jurizarea şi premierea elevilor care au participat  la cât mai multe activităţi sportive – iunie

Nr. persoane implicate

145 elevi, 100 părinţi

10 cadre didactice

studenţi voluntari

5 reprezentanţi ai partenerilor acestui proiect

Responsabil

Responsabilul de proiect

înv. fiecărei clase

profesorul de sport

Indici de evaluare

fişa de monitorizare

fotografii

tabele de prezenţă

Festivalul jocurilor sportive

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şcoala Gimnaziala Nr. 13 Timişoara

ISJ

DSP

 

 

16. Rezultate anticipate ( includeti indicatori de impact ):

 

La nivel internaţional, în teoria şi practica evaluării, indicatorii sunt clasificaţi în:

indicatori de rezultate imediate (output indicators), indicatori de rezultat (result

indicators) şi indicatori de impact (impact indicators).

Termenul impact se referă la efectul de ansamblu al beneficiilor aduse de un anumit proiect, asupra unui număr mai mare de persoane decât principalii beneficiari dintr-un anumit sector, o anumită regiune sau chiar din întreaga ţară.

 

 

indicator de rezultat imediat:

- constientizarea populaţiei asupra necesităţii adoptării stilului de viaţă sănătos promovat de Proiectul nostru;

 

- creşterea numărului de copii care au atitudini şi cunoştinţe favorabile adoptării acestui stil de viaţă

 

- creşterea numărului de iniţiative de promovare a acestui stil de viaţă şi implementarea de microproiecte cu acest scop

 

- cunoaşterea loggoul Campaniei VIAŢA în randul populaţie.

 Numarul de copii participanti la orele de educatie fizica este de 80 de copii, acesti copii se hranesc sanatos, mananca in fiecare dimineata micul dejun, acest lucru intra in rutina copilului si consuma apa plata in detrimentul sucurilor dulci si acidulate.

indicator de rezultat: (ne permit să măsurăm beneficiul real al rezultatelor imediate asupra grupului ţintă) scăderea copiilor predispusi obezitatii, creşterea numarului de copii sanatosi.

indicatori de impact: reducerea ratei obezităţii, sedentarismului etc. în rândul copiilor de 7-14 ani

-scăderea prevalenţei bolilor cronice netransmisibile (diabet zaharat, boli cardiovasculare, etc)

 

-scăderea mortalităţii prin diabet, boli cardiovasculare.

 

17. Mijloace de monitorizare si evaluare a rezultatelor:  (evaluare periodica urmarind indicatori cantitativi si calitativi )

 

- monitorizarea se va face pe activitati

- indicatorii pentru activitatile respective sunt aprecierile profesorilor, notarea;

- chestionarele;

- tabele/liste de participare;

- rapoarte statistice;

- foto;

-indicatori de rezultat imediat, rezultat anticipat[DU3] .

 

 

18. Resurse necesare pentru implementarea proiectului (includeti:  resurse umane, financiare si materiale)

-resursele umane – elevii scolii noastre, toti cei 633 elevi

-materiale si echipamente sportive

-papetarie

-birotica

-consumabile

 

19. Contributia proprie (a solicitantului / partenerilor/ sponsorilor):

 

pot fi resursele existente: materiale (aparatură, birotică etc.), umane

Resursele umane sunt: copiii, parintii

-micul dejun si apa se asigura din resursele financiare ale familiilor si din programul guvernamental „Lapte si corn”; masa de fructe se asigura de catre parinti; sportul si miscarea sunt asigurate de catre cadrele didactice cat si de profesorii de specialitate prin activitatile optionale – baschet, fotbal;

- sustenabilitate din fondurile “O-DIS”, Asociatie nonguvernamentale, cu fondurile de 2% din contributie parintilor nostri.

-fonduri din diverse sponsorizari.

 

 

 

 

20.Modalitati de sustenabilitate:

 

            In scoala noastra proiectul “Viata” se va desfasura pentru inceput in cadrul celor trei clase , clasa a II a , clasa a III a  clasa a VI a , la un numar de 200 de copii, existănd probabilitatea ca prin rezultatele sale pozitive proiectului să continue şi după terminarea perioadei de finanţare externă, deoarece Scoala Gimnaziala Nr.13, Timisoara are 633 copii inscrisi in 26 de clase şi, vazandu-se rezultatele proiectului, parintii vor fi de acord sa sustina financiar acest proiect. Totodata vom implica si sponsorii nostri, asociatia O-DIS si alti factori din comunitatea locala.

Alte modalitati de sustenabilitate sunt:

-întâlniri periodice între parteneri;

-includerea principiilor şi a loggo-ului VIAŢA  în Regulamentul de Ordine Interioară [DU4] al unităţii noastre de învăţământ;

-         Extinderea parteneriatului/cuprinderea de noi parteneri.

 

 

21. Asigurarea efectului multiplicator al proiectului:

 

- realizarea unor afise, brosuri, pliante care adera la obiectivele si metodologia proiectului;

- multiplicarea si diseminarea exemplelor de  buna practica  de nutritie sanatoasa si activitate fizica prin implementarea altor proiecte de acest gen in scoala noastra;

- in cadrul activitatii „ Ziua portilor deschise”, care se organizeaza in scoala noastra in fiecare an , vor fi prezentate beneficiile programelor din cadrul micro-proiectului tuturor invitatilor-elevi ,parinti , bunici , cadre didactice insotitoare –in vederea includerii lor in viitoarele proiecte in unitatile de unde provin.

Continuand proiectu, generatiile de copii care vor trece pragul scolii noastre si care vor manca un mic dejun sanatos, vor consuma numai apa plata si vor face zilnic miscare, timp de 4 ani, vor creste sanatos si vor continua cele dobandite si dupa terminarea scolii noastre.

gradinitei[DU5] 

 

Luna, anul

Activitatea

Instituţii partenere

Septembrie

2012

1. Lansarea proiectului

2. Evaluarea iniţială a comportamentelor sănătoase privind nutriţia şi mişcarea

3. În pauza de masa elevii claselor a II-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

4. Formarea învăţătorilor cu privire la metodologia aplicării jocurilor dinamic-motrice

5. Campionatul de fotbal al claselor a II-a , se pot organiza şi meciuri de fotbal copii – părinţi

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Octombrie

2012

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Consilierea elevilor şi a părinţilor

„Roadele toamnei ocrotesc sănătatea”, „Când trebuie să mănânc fructele?”  (pentru elevi)  Hrana-elixir sau otravă

( pentru părinţi )

3. Mesagerii sănătăţii

4. Consilierea părinţilor Mens sana in corpore sano

5.  Relaxare prin mişcare

6.  Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

7. Concurs de atletism

8. În paşi de dans

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Noiembrie

2012

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4.  Relaxare prin mişcare

5.  Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

6. Minte sănătoasă în corp sănătos

7. În paşi de dans

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

Decembrie

2012

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4. Ştiu să gătesc sănătos

5. Relaxare prin mişcare

6. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

7. În paşi de dans

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Ianuarie

2013

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4. Ştiu să gătesc sănătos

5. Relaxare prin mişcare

6. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Februarie

2013

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4. Prietenele noastre, fructele şi legumele

5. Relaxare prin mişcare

6. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

7. La ţintă

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

Martie

2013

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4. ABC-ul sănătăţii

5. Work-shop Hrana-elixir sau otravă

6.Realizarea scenetei „Sfatul legumelor şi fructelor”

7. Relaxare prin mişcare

8. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

9.Minte sănătoasă în corp sănătos

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

Aprilie

2013

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Mesagerii sănătăţii

3. Realizarea unei scenete „Sfatul legumelor şi fructelor”

4. Relaxare prin mişcare

5. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

6. Concurs pe role

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

Mai

2013

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Mesagerii sănătăţii

3. Realizarea unei scenete „Sfatul legumelor şi fructelor”

4. Ştim să mâncăm sănătos

5. Relaxare prin mişcare

6. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

7. Concurs de biciclete

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Secţia 3 Poliţie

Grădiniţe din cartier

Iunie

2013

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Mesagerii sănătăţii

3. Relaxare prin mişcare

4. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

5. La ora bilanţului

6. Festivalul jocurilor sportive

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Septembrie

2013

1-Evaluarea iniţială a comportamentelor sănătoase privind nutriţia şi mişcarea

2. În pauza de masa elevii claselor a II-a  şi a III-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

3. Campionatul de fotbal al claselor a II-a , se pot organiza şi meciuri de fotbal copii – părinţi

4.  Elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Octombrie

2013

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a  şi a III-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Consilierea elevilor şi a părinţilor

„Roadele toamnei ocrotesc sănătatea”, „Când trebuie să mănânc fructele?”  (pentru elevi)  Hrana-elixir sau otravă

( pentru părinţi clasa a II-a ), Apa = Viaţă ( pentru părinţi clasa a III-a )

3. Mesagerii sănătăţii

4.  Elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

5.  Apa în natură  clasa a III-a

6. Consilierea părinţilor Mens sana in corpore sano

7.  Relaxare prin mişcare clasele a II-a şi a III-a

8.  Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

9. Concurs de atletism

10.  Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

11.Scriere proiectului pentru obţinerea finanţării simpozionului organizat de Consiliul Elevilor „Activitatea fizică şi nutriţia sănătoasă = viaţă lungă ţi frumoasă”

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Consiliul Local

Consiliul Judeţean

Noiembrie

2013

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a  şi a III-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4.  Elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

5. Foloasele apei

6.  Relaxare prin mişcare clasele a II-a şi a III-a

7.  Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

8. Minte sănătoasă în corp sănătos

9. În paşi de dans

10.  Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

Decembrie

2013

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a  şi a III-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4. Ştiu să gătesc sănătos

5.  Elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

6. Viaţa acvatică clasa a III-a

7. Relaxare prin mişcare clasele a II-a şi a III-a

8. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

9. În paşi de dans

10.  Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Ianuarie

2014

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a  şi a III-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4. Ştiu să gătesc sănătos

5.  Elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

6. Surse de poluare a apei

7. Relaxare prin mişcare clasele a II-a şi a III-a

8. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

9.  Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Februarie

2014

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a  şi a III-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4. Prietenele noastre, fructele şi legumele

5.  Elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

6. Sfaturi practice – consumul de lichide sănătoase

7. Relaxare prin mişcare clasele a II-a şi a III-a

8. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

9. La ţintă

10 . Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

Martie

2014

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a  şi a III-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4. ABC-ul sănătăţii

5. Work-shop Hrana-elixir sau otravă

6.  Elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

7. Work-shop Apa = Viaţă

8. Relaxare prin mişcare clasele a II-a şi a III-a

9. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

10.Minte sănătoasă în corp sănătos

11 . Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

12. SIMPOZION organizat de Consiliul Elevilor „Activitatea fizică şi nutriţia sănătoasă = VIAŢĂ lungă şi frumoasă ”

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Consiliul Local

Consiliul Judeţean

Şcoli invitate

Aprilie

2014

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a  şi a III-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Mesagerii sănătăţii

3. Realizarea unei scenete „Sfatul legumelor şi fructelor”

4.  Elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

5. Circuitul apei în natură

6. Relaxare prin mişcare clasele a II-a şi a III-a

7. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

8. Concurs pe role

9.  Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

Mai

2014

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a  şi a III-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Mesagerii sănătăţii

3. Realizarea unei scenete „Sfatul legumelor şi fructelor”

4. Ştim să mâncăm sănătos

5. Elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

6. Procesul apei clasa a III-a

7. Relaxare prin mişcare clasele a II-a şi a III-a

8. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

9. Concurs de biciclete

10.  Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Secţia 53Poliţie

Grădiniţe din cartier

Iunie

2014

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a  şi a III-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Mesagerii sănătăţii

3. Elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

4. Relaxare prin mişcare clasele a II-a şi a III-a

5. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

 6. Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

7. La ora bilanţului

8. Festivalul jocurilor sportive

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

Consiliul Local

Consiliul Judeţean

Septembrie

2014

1. Evaluarea iniţială a comportamentelor sănătoase privind nutriţia şi mişcarea

2. În pauza de masa elevii claselor a II-a , a III-a  şi a IV-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

3. Campionatul de fotbal al claselor a II-a , se pot organiza şi meciuri de fotbal copii – părinţi

4.  Elevii claselor a III-a  şi a IV-a monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

 

Octombrie

2014

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a  şi a III-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Consilierea elevilor şi a părinţilor

„Roadele toamnei ocrotesc sănătatea”, „Când trebuie să mănânc fructele?”  (pentru elevi)  Hrana-elixir sau otravă

( pentru părinţi clasa a II-a ), Apa = Viaţă ( pentru părinţi clasa a III-a )

3. Mesagerii sănătăţii

4.  Elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

5.  Apa în natură  clasa a III-a

6. Piramida alimentelor

7. Consilierea părinţilor Mens sana in corpore sano

8.  Relaxare prin mişcare clasele a II-a, a III-a şi a IV-a 

9.  Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

10. Concurs de atletism

11.  Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

12. Jocuri cu mingea clasa a IV-a

13.Scriere proiectului pentru obţinerea finanţării  concursului interjudeţean

                         VIAŢA

„Activitatea fizică şi nutriţia sănătoasă = viaţă lungă ţi frumoasă”

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

Consiliul Local

Consiliul Judeţean

Noiembrie

2014

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a , a III-a  şi a IV-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4.  Elevii claselor a III-a  şi a IV-a monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

5. Foloasele apei clasa a III-a

6.  Eticheta – cartea de vizită a alimentelor clasa a IV-a

7.  Relaxare prin mişcare clasele a II-a, a III-a şi a IV-a

8.  Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

9. Minte sănătoasă în corp sănătos

10. În paşi de dans

11.  Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

12. Jocuri cu mingea clasa a IV-a

 

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

 

Decembrie

2014

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a , a III-a  şi a IV-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4. Ştiu să gătesc sănătos

5.  Elevii claselor a III-a  şi a IV-a monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

6. Viaţa acvatică clasa a III-a

7.  Drepturile consumatorului clasa a IV-a

8. Relaxare prin mişcare clasele a II-a, a III-a şi a IV-a

9. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

10. În paşi de dans

11.  Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

12. Jocuri cu mingea clasa a IV-a

Ş Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

 

Ianuarie

2015

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a , a III-a  şi a IV-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4. Ştiu să gătesc sănătos

5.  Elevii claselor a III-a  şi a IV-a monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

6. Surse de poluare a apei clasa a III-a

7. Ghidul alimentaţiei sănătoase clasa a IV-a

8. Relaxare prin mişcare clasele a II-a, a III-a şi a IV-a

9. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

10.  Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

11. Jocuri cu mingea clasa a IV-a

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

 

Februarie

2015

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a , a III-a  şi a IV-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4. Prietenele noastre, fructele şi legumele

5.  Elevii claselor a III-a  şi a IV-a monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

6. Sfaturi practice – consumul de lichide sănătoase clasa a III-a

7. Ponderea alimentelor în raţia zilnică clasa a IV-a

8. Relaxare prin mişcare clasele a II-a, a III-a  şi a IV-a

9. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

10. La ţintă

11 . Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

12. Jocuri cu mingea clasa a IV-a

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

 

Martie

2015

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a  şi a III-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Vreau să cresc sănătos 

3. Mesagerii sănătăţii

4. ABC-ul sănătăţii

5. Work-shop Hrana-elixir sau otravă

6.  Elevii claselor a III-a  monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

7. Work-shop Apa = Viaţă clasa a III-a

8. Relaxare prin mişcare clasele a II-a, a III-a  şi a IV-a

9. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

10.Minte sănătoasă în corp sănătos

11 . Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

12. Concurs judeţean  invitate să participe la concurs şcoli din judeţul Timiş „Activitatea fizică şi nutriţia sănătoasă = VIAŢĂ lungă şi frumoasă ”

clasa a IV-a

13. Jocuri cu mingea clasa a IV-a

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

Consiliul Judeţean

Consiliul Local

Şcoli invitate

Aprilie

2015

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a , a III-a  şi a IV-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Mesagerii sănătăţii

3. Realizarea unei scenete „Sfatul legumelor şi fructelor”

4.  Elevii claselor a III-a  şi a IV-a monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

5. Circuitul apei în natură clasa a III-a

6.  Declanşarea obezităţii prin alimentaţia nesănătoasă clasa a IV-a

7. Relaxare prin mişcare clasele a II-a, a III-a şi a IV-a

8. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

9. Concurs pe role

10.  Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

11. Jocuri cu mingea clasa a IV-a

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

 

Mai

2015

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a , a III-a  şi a IV-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Mesagerii sănătăţii

3. Realizarea unei scenete „Sfatul legumelor şi fructelor”

4. Ştim să mâncăm sănătos

5.  Elevii claselor a III-a  şi a IV-a monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

6. Procesul apei clasa a III-a

7. Raportul calitate – preţ în alegerea alimentelor, Imaginea corporală şi comportamentul alimentar clasa a IV-a

8. Relaxare prin mişcare clasele a II-a şi a III-a

9. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

10. Concurs de biciclete

11.  Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

12 Jocuri cu mingea clasa a IV-a

Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

Grădiniţe din cartier

Iunie

2015

1. În pauza de masa elevii claselor a II-a , a III-a  şi a IV-a consumă în fiecare zi fructe sau legume proaspete

2. Mesagerii sănătăţii

3.  Elevii claselor a III-a  şi a IV-a monitorizaţi de învăţător şi de mesagerii sănătăţii vor consuma la şcoală apă plată, ceai  sau sucuri naturale

 

4. Relaxare prin mişcare clasele a II-a, a III-a şi a IV-a

5. Iniţiere în diferite ramuri sportive clasa a II-a

 6. Iniţiere în jocuri cu mingea clasa a III-a

7. Jocuri cu mingea clasa a IV-a

8. La ora bilanţului

9. Festivalul jocurilor sportive

Ş Şcoala Gimnaziala Nr.13 Timişoara

DSP, DJST, ISJ,

Mass-media

 

Consiliul Local

Consiliul Judeţean

 

 

22. Asigurarea vizibilitatii proiectului:

 

Micro-proiectul va fi promovat in scoala prin afisarea activitatilor pe  AFISIER,  prin articole in ziarele locale, interviuri radio-tv la posturile locale, folosindu-se sigla si insemnele Campaniei VIATA.

 

 

23. Alte informatii relevante:                                                                                                       

 

Pentru a realiza cu succes activitatile propuse in Proiectul “Viata”, respectiv  ” Un stil de viata sanatos !” un aport deosebit il va aduce medicul pediatru, arondat scolii noastre, asistenta medicala, cat si profesorii de Educatie fizica de la clasele mentionate .

 

 

 

 

Data: 27.09.2012

 

Semnătura reprezentantului legal

Director: Sirbu Sorina Ana

 

                                   

Semnătura coordonatorilor de proiect

 

Prof. Morosan Elena

Prof. Sirbu Sorina

Inv. Grijincu Aurel

 

 

Ştampila instituţiei